Ik ben eindelijk ook weer thuis. Vandaag moest ik nog ff 60 km naar huis rijden maar dat was tenminste doorrijden
De heenrit was eigenlijk zonder problemen, maar ik dacht bij "strandpaviljoen" aan een echt soort strandhut maar we parkeerden dus op 1 of andere bouwput; echt niet aantrekkelijk strand idee
.
We reden dus via Diemen naar Zuid-Oost, Zuider-Amstel, De Baarsjes naar de kroeg in Oud-West alwaar ik eens de brommers goed kon bekijken. Daar overleed na 20 foto`s mijn camera, die het thuis opeens weer prima doet. Het was een leuke kroeg en ik heb nog wat meegekregen van de Moto GP dat ze daar binnen op een diascherm lieten zien. Het bier werd rijkelijk geschonken en gedronken en 1 iemand liet er nog een paar omvallen toen hij met het dienblaadje de trap afliep. Crowdsurfer of Swiff vroeg of Amsterdam altijd zo opengebroken ligt. Ja was het antwoord. Dat is al sinds 1870. Martin de Grijze merktte op dat "de wallen altijd al open liggen" Waarop wij later dachtten: "Dat is toch ook de bedoeling
" Aan de overkant van het water zagen we nog een groep brommers rijden met ook alweer Puchjes en Tomossen maar ook veel Kreidlers.
Na die stop was het voor mij een gekronkel door de grachten buurt en er is nog een Chinese tegen mij aangereden. Haar schuld ze zag toch wel dat er een groep brommers overstaken? Ik vond het weggetje naar de Dam zo smal dat ik er onderhand vergast werd door een Tomos Sprint die voor mij reed. Met de brommers op de Dam was ook heel gaaf! Daarna reden we naar het eindpunt op de Nieuwe Markt. Ondertussen kreeg Crowdsurfer pech en belde Gizmo dat hij de groep was kwijtgeraakt.
PG: "Waar ben je"
Gizmo: "Dat weet ik niet"
PG:"Zie je dan geen straatbordje"
Gizmo:"Nee" ow wacht ik sta aan de binnenkant
Pg:"De binnenkant van wat?"
Gizmo:"Binnenkant Centrum"
PG:????????????????
Gizmo:"Binnenkant Centrum; dat zijn de straat en het gebied"
Wij stonden op de Oudezijds Achter dus Gizmo moest maar ff de weg vragen. Ik bleef wel wachten op de Oudezijds. Bel ik hem later; zit ie al bij Swiff en de rest van de rijders. *zucht maar Crowd`s pech was echt wel balen. Dat je brommer er finaal mee ophoudt midden in Amsterdam is gewoon K*U*T. Gelukkig zijn wij en de brommers goed thuisgekomen uiteindelijk.
Verder leek de stoet P&T wel een toeristischetrekpleister. We kwamen constant op de foto. Een man was zo verbaasd: "Wow wat is dit? Het lijkt wel of mijn jeugd herleeft wordt!!" Iedereen stik enthousiast en het was heerlijk verder mooi weer enzo.
@Martin: is die Telegraaf vandaag te koop in de winkel?? Of is dat een Internet-artikel wat niet in de gewone krant komt?