hier wat foto's van mij en Visje:
Zaterdagavond alvast de brommers op de aanhanger knopen!
Weer of geen weer ons besluit stond vast.
Wij rijden morgen naar leiden voor de tulpenrit!!!!
Je ziet Ilona's mascotte hier nog best blij kijken
Ook de honda werd toegevoegd
Zondag morgen half 6:
De koeien hadden zoiets van:
"wat is dit nou weer?" / "vroeger kon zeker niet?"
Rond half 9 was ik klaar met melken en hadden de koeien zo'n voorraad gras voor der neus liggen dat ze amper met het hoofd door het voerhek konden.
kwart voor 9 vertrokken we naar Leiden (met klein beetje regen)
AC/DC op de mp3 in de Jeep en GAS!!!
Ergens achter op de aanhanger hoorde we een mascotte popje een beetje vloeken toen we in de buurt van Dordrecht in een gruwelijke hoosbui terecht kwamen.
AC/DC begon toevallig ook net "highway to hell" te spelen en we keken elkaar even zorgelijk aan...
Even een foto van het vloekende mascottepopje en verder rijden was de conclusie want:
we gingen voor de bak koffie die Bar ons beloofd had
Rond half 11 ofzoiets kwamen in de bloemstraat bij Residence baksteen aan. De regen klaterde vrolijk naar beneden terwijl de brommers en de honda van de aanhanger geplukt werden. Jimmy en Ciska waren al bij Barry en na het weg tsjakken van een goede bak koffie konden we op weg. De brommers en de honda starte lekker vlot behalve die van Visje. Waarschijnlijk heeft de mascotte zich geprobeerd te verhangen aan de bougiekabel ter hoogte van Rotterdam en na het verwisselen van de bougie begon ook deze vrolijk te snorren.
Op naar de Morschpoort!!
REM!!!! *crash* Visje besloot de stenen van Leiden wat beter te bekijken maar de schade viel gelukkig mee. Natte broek en een trapper wat afgeschaafd.
Barry maakt van de gelegenheid gebruik om z'n kenteken goed op te bergen in z'n rugzak.
Onder de Morschpoort was het even schuilen en wachten op verdere P/t rijders.
De brabanders en Friezen waren goed uit elkaar te houden dmv subtiele accentjes aan de brommers
Nadat de Tomosonaut Richard gearriveerd was (ongelooflijk wat een Bikkel deze man
) vertrokken we.
Hierna werd het pas echt nat! Ter hoogte van Oegstgeest was het zicht dankzij een compleet beslagen en vol geregende bril voor mij gelijk aan nul en heb ik zeker een half uur met behulp van de welbekende FORCE genavigeerd
(difficult to see the road is)
Dit werd me tog een beetje te link en na een veeg van men handschoen over men bril werd mijn zicht geupgrade naar een soort van kleurenspectrum
(still difficult to see the road but better it is)
Een sterk staaltje van een goede organisatie van een rit.
Op een bepaald punt werd er even halt gehouden en herder Barry sprak tot de kudde verzopen schapen: "Is dit wat iedereen wil? het weer is verrot dus wat doen we? afkappen of doorrijden?"
Het algemene antwoord was tog doorrijden want zo heel veel tulpen hadden we nog niet gezien. (en nat waren we tog al
)
rijden
regen
rijden
regen
regen
regen
energie balk springt in het rood
tussen stop bij tankstation: hoever tot het rustpunt? 5 minuten!
JOEHEI!!!!
pannekoekenhuis midden int bos
Leuke pauze met veel gekloot, grappen en grollen
Tis ondertussen weer opgedroogd en we rijden weer verder.
na 10 minuten regent het weer
Maakt niet uit want we zijn op de terugweg en men voeten zijn nog droog dankzij men kistjes
Visje vliegt door een diepe plas water --> ik dus ook
kistjes stromen ineens over en men laatste droge plek is nu ook doorweekt
grmbl! maar tog is het een leuke rit.
Huize baksteen word gehaald en iedereen is opgelucht om even te kunnen drogen. Wederom een mooi staaltje goede organisatie. droge kleren worden uitgedeeld door Bar en Cynthia en de natte kleren verdwijnen in de droger. Verwarming op standje nucleair en een extra losse kachel voor de kinders onder de deken
(zie foto elders in dit topic)
Een grote pan groentesoep en vers brood uit de Al-Qaida support shop.
Geweldig.
Trui droog en de brommers + honda kunnen weer op de aanhanger
Jimmy leent even een schattig vestje van Ciska om te helpen
Brommers + honda weer geinstalleerd en het mascottepopje begint alweer te vloeken nu tie beseft dat ie weer anderhalf uur in de stromende regen van de snelweg kan gaan genieten
Half acht arriveren we in Alphen.
Ilona duikt gelijk voor de kachel en ik ga naar de boerderij om te melken en voeren.
Tien uur: ben weer thuis en helemaal gesloopt.
Wat een dag...
Wat een regen...
Wat een rit...
Wat goed!!!
Echt gezellig en goed naar men zin gehad!
Men complimenten voor de goed georganiseerde rit.
Diep respect voor in het bijzonder Richard (nominatie PTsite Bikkel 2010)
Barry, Cynthia en de rest van de club + mede tulpenrit rijders nogmaals bedankt voor een dag die we niet snel zullen vergeten
Tot gauw!
Ps: ik durf te zweren dat ik ergens tijdens de rit op ooghoogte een school vissen langs zag komen zo hard regende het! Iemand nog meer gezien?