Verslag PTCV weekend Herresbach 2010
Verslag PTCV weekend Herresbach 2010
geweldig weekend gehad weer, en supermooi weer, dat hebben we wel eens anders ervaren
net terug thuis gekomen dus ik zal slechts een kort verslag schrijven, de rest komt morgen wel ofzo
we zaten weer in hetzelfde gebied als de voorgaande jaren, in de duitse hoek van de ardennen, vlak boven Luxemburg, is een supermooi gebied om rond te toeren door de schilderachtige landschappen met zijn beekjes, de bossen en het zeer weinige verkeer wat er rijd.
maargoed, na 650 km met de auto en zo'n 150 km met de brommer hebben we de aardbol wel weer even genoeg vervuild , de blauwige dampwolken en de tweetakt aroma's waren weer niet van de lucht zegmaar, voornamelijk peter met het "goed smeren" van zen tomos
hier even een foto van de rotzooi die uit peter ze uitlaat kwam
en een indruk van de rit
verder weinig pech gehad, 1 koppelingshendel gebroken door valpartij, aan rots grind geen gebrek daar op de wegen.
en verder een lekke band een een kleinigheidje aan een koppeling, alles was onderweg goed te repareren.
mijn groene MV met de R motor deed het verrassend goed, veel koppel en vermogen, moeiteloos klimmen ermee, met meneer Barrel had ik nog problemen met de carburatie en het vermogen, dus die deed het niet naar me zin, waarschijnlijk moet blok open ofzo.
verder de aanwezigen:
puchdriver met vader nico
familie Puch
Peter Staal en Jellle
Rudi
en vier stuks sloev
na de laatste rit vanmiddag nog pannekoeken gegeten waarna het opruimen begon en rond half 7 vertrokken we, richting de snelweg naar Luik, cruise control op 120 gezet en in drie en een half uur naar huis gereden, beter dan de vijf en een half uur op de heenweg.
meer fotos en verslag volgt nog
net terug thuis gekomen dus ik zal slechts een kort verslag schrijven, de rest komt morgen wel ofzo
we zaten weer in hetzelfde gebied als de voorgaande jaren, in de duitse hoek van de ardennen, vlak boven Luxemburg, is een supermooi gebied om rond te toeren door de schilderachtige landschappen met zijn beekjes, de bossen en het zeer weinige verkeer wat er rijd.
maargoed, na 650 km met de auto en zo'n 150 km met de brommer hebben we de aardbol wel weer even genoeg vervuild , de blauwige dampwolken en de tweetakt aroma's waren weer niet van de lucht zegmaar, voornamelijk peter met het "goed smeren" van zen tomos
hier even een foto van de rotzooi die uit peter ze uitlaat kwam
en een indruk van de rit
verder weinig pech gehad, 1 koppelingshendel gebroken door valpartij, aan rots grind geen gebrek daar op de wegen.
en verder een lekke band een een kleinigheidje aan een koppeling, alles was onderweg goed te repareren.
mijn groene MV met de R motor deed het verrassend goed, veel koppel en vermogen, moeiteloos klimmen ermee, met meneer Barrel had ik nog problemen met de carburatie en het vermogen, dus die deed het niet naar me zin, waarschijnlijk moet blok open ofzo.
verder de aanwezigen:
puchdriver met vader nico
familie Puch
Peter Staal en Jellle
Rudi
en vier stuks sloev
na de laatste rit vanmiddag nog pannekoeken gegeten waarna het opruimen begon en rond half 7 vertrokken we, richting de snelweg naar Luik, cruise control op 120 gezet en in drie en een half uur naar huis gereden, beter dan de vijf en een half uur op de heenweg.
meer fotos en verslag volgt nog
Laatst gewijzigd door Prolab op 26 Apr 2010, 08:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Einstein zei: god dobbelt niet met het heelal..
professor prolab zegt: uiteindelijk is het toch allemaal bagger...
en BBM power rules..
professor prolab zegt: uiteindelijk is het toch allemaal bagger...
en BBM power rules..
- Puchdriver01
- PTCV
- Berichten: 2017
- Lid geworden op: 18 Mar 2005, 16:36
- Locatie: Hoeselt (Hern), Belgie.
- Contact:
was zeker weer een geweldig weekend
voral ons ritje zaterdag avond met ons 4 en het rondje door het dorp zonder demper zondag avond
mijn Tomos deed het super in de bergen
ik heb trouwens ook wat fotos zal die morgenavond ofzo ook nog wel posten
voral ons ritje zaterdag avond met ons 4 en het rondje door het dorp zonder demper zondag avond
mijn Tomos deed het super in de bergen
ik heb trouwens ook wat fotos zal die morgenavond ofzo ook nog wel posten
Prolab schreef:Ontwerp is goed, maar de fout is dat Tomos het heeft gemaakt..
- SwiffMeister
- Moderator
- Berichten: 9000
- Lid geworden op: 10 Dec 2004, 14:23
- Locatie: Tilburg
- Contact:
- Puchdriver01
- PTCV
- Berichten: 2017
- Lid geworden op: 18 Mar 2005, 16:36
- Locatie: Hoeselt (Hern), Belgie.
- Contact:
- Puchdriver01
- PTCV
- Berichten: 2017
- Lid geworden op: 18 Mar 2005, 16:36
- Locatie: Hoeselt (Hern), Belgie.
- Contact:
hier dan een paar fotos van mijn kant;
Ons huisje
Peter
Hier onze enige technische panne, de koppeling van stef zijn monza die het niet meer deed
ff sleutelen
Jelle
geen idee waarom ik hier zit te lachen, waarschijnlijk door een of andere Vlaamse uitspraak die ik Johan aangeleerd heb.
ook in het luchtruim werd er over ons gewaakt
deze voelde Jelle kennelijk niet aankomen
Ons huisje
Peter
Hier onze enige technische panne, de koppeling van stef zijn monza die het niet meer deed
ff sleutelen
Jelle
geen idee waarom ik hier zit te lachen, waarschijnlijk door een of andere Vlaamse uitspraak die ik Johan aangeleerd heb.
ook in het luchtruim werd er over ons gewaakt
deze voelde Jelle kennelijk niet aankomen
Prolab schreef:Ontwerp is goed, maar de fout is dat Tomos het heeft gemaakt..
- Puchdriver01
- PTCV
- Berichten: 2017
- Lid geworden op: 18 Mar 2005, 16:36
- Locatie: Hoeselt (Hern), Belgie.
- Contact:
zo, eindelijk ff tijd tijd om mijn verhaal te doen
ik verheugde me al een tijd lang op dit weekend, intussen flink aan het sleutelen geweest aan mijn groene mv en meneer Barrel, om deze beide op orde te maken voor het weekend, wilde ze allebei uitproberen dus wilde ze allebei meenemen.
laatste week behoorlijk zenuwachtig bezig geweest, moest nog een aanhanger regelen en deze op orde brengen en de laatste sleutel werkzaamheden nog doen met als plan dat ik donderdagavond alles klaar zou hebben zodat ik de volgende dag direct uit mijn werk zo kon vertrekken, had absoluut geen zin om op het laatste moment nog van alles te regelen en te doen.
op de woensdag avond in elk geval de aanhanger klaar gemaakt die ik kon lenen, 4 stuks hijs ogen in de bodem vast gemaakt en wat balken tegen de bodem gespijkerd en de brommers erop gezet en met spanband vast gesjord, en het spul zat zo vast als een huis
op vrijdag de halve dag vrij genomen zodat ik op tijd weg kon rijden, tis toch een aardig stukje rijden en wilde op tijd aan komen. het weer was in elk geval stralend.
aanhanger aangekoppeld, bagage ingeladen en ik ging op weg
de combinatie
de rit was weer lang en vermoeiend, net zoals vorig jaar. ik reed dit jaar ook weer richting antwerpen, en dit keer over de E313 naar luik toe, maar helaas was het verkeer weer irritant druk, veel weg werkzaamheden en hier en daar een ongeluk, schoot dus niet op.
Vlak voor Luik werd ik echter ingehaald door een auto met aanhanger met puchjes , bleek familie Puch te zijn, dus ik er maar achteraan gereden, maar die reden goed door dus ik moest ook ff flink het gaspedaal intrappen wat het brandstof verbruik van mijn auto niet erg goed deed
na zo'n 5 en een half uur rijden kwamen we in Herresbach aan, klein dorpje met een typische uitstraling voor dat gebied.
echter het huisje vinden waar we zouden logeren konden we even niet vinden, op de parkeerplaats bij de kerk zijn we gestopt. de route beschrijving die peter had gemaakt was moeilijk te volgen omdat we van de andere kant kwamen.
fam. Puch deed echter zijn best om het te vinden en moeders reed een tijdje rond, op zoek naar Herresbach nr 73.
ook weer geen succes, de huisnummers zijn er nogal vreemd zegmaar
ik ging samen met mathias maar lopend op zoek, zover kon het immers niet zijn. in een straat met alleen maar huis nummer 76a, b...c..d e f........g leken we niet erg goed te wezen, straat terug ingelopen, 68, 70 toen we het maar gingen vragen aan een man die daar bezig was in ze tuin, die zei gewoon de huisnummers te volgen...
uiteindelijk bij nr 72 gekeken, daar achter lag een huis zonder nummer, dat moest het toch echt wel zijn, peter zou er zo rond 5 uur zijn alleen was het al kwart over 7 inmiddels.. wij reden er allemaal heen.
na een kwartier ofzo wachten arriveerden peter en jelle ook, en we bleken toch goed te zitten bij het misterieuse huis
de deur ging open en met ze allen naar binnen, bagage mee en de brommers afgeladen, nog even getest of ze het deden en alles in orde.
koelkast aan het het bier en eten erin, niet lang daarna arriveerden toon en vader nico ook in de grote mercedes bus.
gezelligheid begon en her en der onderonsjes om weer bij te praten na een jaar, de PTCV vlag werd ook op gehangen
Jelle was intussen bezig met koken en de tafel werd gedekt, klaar om aan te vallen, gehaktballen, bessen in saus en bruin brood, was goed te eten, lekkere wijn erbij die rudi had meegebracht, die was intussen ook aangekomen.
en ik weer alleen als hollander dit zou me nog zuur komen te staan volgens toon
het eten
de avond vorderde met gezelligheid, was wel erg vermoeid van de lange rit, was ook vroeg opgestaan ivm mijn werk, even na twaalven kreeg ik een sms dat de rest van sloev ook onderweg was, zaten bij maastricht dus die zouden met een uur of anderhalf ook aankomen.
ik had wel kleine oogjes intussen van de moeheid, intussen nog genard worden door toon met ze "belgische uitspraak"
tijd later arriveerde de rest van sloev, drie man sterk, nou ja, twee vrouw en een man sterk de VW pick up uit '77 had het dit jaar gelukkig wel goed gedaan.
tegen half drie ben ik maar gaan slapen, moest de volgende dag wel vroeg op immers..
volgende dag op tijd opgestaan, ontbijt en brommer pakken, dit jaar met de groene mv met de R motor, met de volgende setup:
R motor drie versn. voet, met lange drie
tandwielverhouding 13-34
BBM cylinder met aangepaste uitlaatpoort en proma expansiepijp
compressieverhouding 1:14
dellorto 19 mm carb
was benieuwd hoe die het zou gaan doen, toon was met ze tomos 5 bak met 60 cc R cylinder met 15 mm carb en HD kopje
jeroen met mv met bami 4 takt blok 70 cc vierbak
anita/ester met ze tweeen op VZ met vierbak 60 cc R cylinder 15 mm carb
rudi met me restauratie projekt, 57 cc 15 mm carb en potje
Jelle met M 50, 17 mm amal
peter met tomos 5 bak, uitgeveilde ATX cylinder en gaar opgestelde zundapp verstelbare 17 carb
en familie puch reed met de rode mv van swa, 60 cc 15 mm, mathias met de M50, moeders met de mv driebak, en steff, die reed met de monza 4C..
in de ochtendgloren..
peter z'n constructie, compleet met kitspuitmond
bij het huisje, warmdraaien en de lucht vervuilen
me restauratieprojekt, enigsinds gemodificeerd..
en de rit begon, het dorp uit het platteland op, bij de eerste klim moest peter al ze tank bijvullen met ... tweetakt olie die liep wat te schraal zei ie, de tweetakt aroma's waren niet van de lucht zeg maar, overal waar we reden lieten we een grote blauwe wolk achter
stukje verder was even de weg opgebroken, en dat storten ze hier vol met rots grind, na een paar honderd meter crossen door deze zooi hoop je toch wel dat alles heel blijft, toen volgde er weer asfalt eindelijk...
hierna zijn de koplopers even gestopt om te wachten, gevreesd werd al voor een valpartij, en dat klopte ok, met lichte schade die hier werd gerepareerd
de gebroken koppelingshendel werd verwisseld met de voorrem hendel..
me gereedschapstasje komt ook weer van pas..
hierna vervolgde de reis het bos in, niet echt een asfaltweg zegmaar, aan het begin van het bos in elk geval de lucht goed blauw gezet
onderweg..
de R motor deed het in elk geval geweldig, had genoeg koppel om overal de hellingen op te komen zonder moeite..
de rit ging buitengewoon goed, lekker scheuren overal, weer was erg goed en we hebben het lot zwaar getart dit jaar aangezien hier erg veel doorn bosjes groeien overal, twee jaar geleden in Wirzfield hebben we daar met zo'n 7 lekke banden goed last van gehad, inclusief het winterse natte weer...
even de weg zoeken..
en weer verder tot we bij de bekende stuwdam kwamen, net zoals twee jaar geleden..
en met ze allen op naar het cafe..
vanaf het terras uitzicht op het ouwe ijzer..
aan tafel lekker belgisch bier genuttigd en wat gegeten..
na een tijdje weer op weg gegaan, het was intussen aardig warm geworden, het vertrek werd echter verstoord door een lekke band....
dus dat werd sleutelen, maar met wat samenwerking was dit zo gerepareerd en we konden weer op weg...
de rest van de rit was plezierig en na aankomst in het huis werd het terras aan de achterkant volgezet, daar scheen de zon nog lekker..
ester in het zonnetje..
ik in de zon.. intussen tot "senator" benoemd door de belgen..
zal wel iets met mijn auto te maken hebben denk ik..
ik ben intussen nog gaan sleutelen aan Barrel, de carburatie problemen had ik nog niet kunnen oplossen thuis dus maar wat zooi meegenomen en op me gemak gaan sleutelen, het verlagen van het vlotternivo bleek gelukkig goed te werken, stationair was weer goed en hij verzoop niet meer...
tijd voor een avond ritje dus.
peter, jelle, toon en ik gingen nog een rit van zo'n 25 km doen, lekker karren door de avonduren en zon, supergaaf en het ging ook hard... en ook hier weer even op de kaart kijken..
stukje verder weer even kaartlezen.. echter peter bij het opstappen bleef met een lus van ze broek achter ze remhendel haken en hij lazerde dus half over mij heen ...... maar eventjes een peuk roken was een goed idee daarna...
verder rijdend volgde er nog een aantal zeer leuke kilometers, afdalingen die ook erg hard gingen... echter Barrel deed het niet naar me zin, ging wel hard maar had niks meer aan de 5e versnelling, en dat is al een tijdje zo helaas..
terug bij het huisje nog een foto van het ouwe ijzer in ruste
toen ging het over in eten, tafel gedekt en jelle en peter verzorgden weer een prima avondmaal..
en uiteraard weer gezelligheid daarna, uiteraard met koffie en Hellevoets Bakkie
ook Jelle had net zoals vorig jaar weer een T shirt aan met een sterke uitspraak..
en de avond vorderd met gezelligheid...
en nog meer...
en zo volgde de avond, tot in de late uurtjes tot er weer geslapen werd...
volgende morgen, zondag dus.. begon de dag na het ontbijt weer met champagne... wat zo'n ochtend heel erg leuk maakt..
meneer Barrel en toon ze Ragijzer lekker knus tegen elkaar..
en weer onderweg, iets kortere rit vandaag, ook weer superweer.
dit keer met meneer Barrel gaan rijden, maar de prestatie viel tegen, er moet toch meer aan hand zijn aangezien ik vorig jaar het ding gewoon door naar ze 5 kon schakelen en nu zakt ie af.... dat zuigt...
anyway de rit ging verder gewoon goed, klein mankement aan de monza 4C ..
nog een cafe meegepikt en lekker in de zon nog een jupiler gepakt waarna er nog een korte rit volgde en we weer bij het huis kwamen..
familie Puch had weer een hele partij pannekoeken verzorgt voor iedereen dus we hebben ons flink vol zitten vreten ervan
ow ja, peter ze tweetakt smering, hij zette toch regelmatig de straten blauw met ze tomos
en helaas, het opruimen begon omdat het weekend ten einde was, zo rond half zeven vertrokken en naar huis gereden....
onderweg kreeg ik nog ff een belevenis die ik niet meer zo snel vergeet, vrachtwagen naast me die even een klapband kreeg.. ging via het staal van me auto door merg en been.
paar uur later veilig weer thuis, super weekend gehad en complimenten aan de organisatie
volgend jaar zeker weer..
ik verheugde me al een tijd lang op dit weekend, intussen flink aan het sleutelen geweest aan mijn groene mv en meneer Barrel, om deze beide op orde te maken voor het weekend, wilde ze allebei uitproberen dus wilde ze allebei meenemen.
laatste week behoorlijk zenuwachtig bezig geweest, moest nog een aanhanger regelen en deze op orde brengen en de laatste sleutel werkzaamheden nog doen met als plan dat ik donderdagavond alles klaar zou hebben zodat ik de volgende dag direct uit mijn werk zo kon vertrekken, had absoluut geen zin om op het laatste moment nog van alles te regelen en te doen.
op de woensdag avond in elk geval de aanhanger klaar gemaakt die ik kon lenen, 4 stuks hijs ogen in de bodem vast gemaakt en wat balken tegen de bodem gespijkerd en de brommers erop gezet en met spanband vast gesjord, en het spul zat zo vast als een huis
op vrijdag de halve dag vrij genomen zodat ik op tijd weg kon rijden, tis toch een aardig stukje rijden en wilde op tijd aan komen. het weer was in elk geval stralend.
aanhanger aangekoppeld, bagage ingeladen en ik ging op weg
de combinatie
de rit was weer lang en vermoeiend, net zoals vorig jaar. ik reed dit jaar ook weer richting antwerpen, en dit keer over de E313 naar luik toe, maar helaas was het verkeer weer irritant druk, veel weg werkzaamheden en hier en daar een ongeluk, schoot dus niet op.
Vlak voor Luik werd ik echter ingehaald door een auto met aanhanger met puchjes , bleek familie Puch te zijn, dus ik er maar achteraan gereden, maar die reden goed door dus ik moest ook ff flink het gaspedaal intrappen wat het brandstof verbruik van mijn auto niet erg goed deed
na zo'n 5 en een half uur rijden kwamen we in Herresbach aan, klein dorpje met een typische uitstraling voor dat gebied.
echter het huisje vinden waar we zouden logeren konden we even niet vinden, op de parkeerplaats bij de kerk zijn we gestopt. de route beschrijving die peter had gemaakt was moeilijk te volgen omdat we van de andere kant kwamen.
fam. Puch deed echter zijn best om het te vinden en moeders reed een tijdje rond, op zoek naar Herresbach nr 73.
ook weer geen succes, de huisnummers zijn er nogal vreemd zegmaar
ik ging samen met mathias maar lopend op zoek, zover kon het immers niet zijn. in een straat met alleen maar huis nummer 76a, b...c..d e f........g leken we niet erg goed te wezen, straat terug ingelopen, 68, 70 toen we het maar gingen vragen aan een man die daar bezig was in ze tuin, die zei gewoon de huisnummers te volgen...
uiteindelijk bij nr 72 gekeken, daar achter lag een huis zonder nummer, dat moest het toch echt wel zijn, peter zou er zo rond 5 uur zijn alleen was het al kwart over 7 inmiddels.. wij reden er allemaal heen.
na een kwartier ofzo wachten arriveerden peter en jelle ook, en we bleken toch goed te zitten bij het misterieuse huis
de deur ging open en met ze allen naar binnen, bagage mee en de brommers afgeladen, nog even getest of ze het deden en alles in orde.
koelkast aan het het bier en eten erin, niet lang daarna arriveerden toon en vader nico ook in de grote mercedes bus.
gezelligheid begon en her en der onderonsjes om weer bij te praten na een jaar, de PTCV vlag werd ook op gehangen
Jelle was intussen bezig met koken en de tafel werd gedekt, klaar om aan te vallen, gehaktballen, bessen in saus en bruin brood, was goed te eten, lekkere wijn erbij die rudi had meegebracht, die was intussen ook aangekomen.
en ik weer alleen als hollander dit zou me nog zuur komen te staan volgens toon
het eten
de avond vorderde met gezelligheid, was wel erg vermoeid van de lange rit, was ook vroeg opgestaan ivm mijn werk, even na twaalven kreeg ik een sms dat de rest van sloev ook onderweg was, zaten bij maastricht dus die zouden met een uur of anderhalf ook aankomen.
ik had wel kleine oogjes intussen van de moeheid, intussen nog genard worden door toon met ze "belgische uitspraak"
tijd later arriveerde de rest van sloev, drie man sterk, nou ja, twee vrouw en een man sterk de VW pick up uit '77 had het dit jaar gelukkig wel goed gedaan.
tegen half drie ben ik maar gaan slapen, moest de volgende dag wel vroeg op immers..
volgende dag op tijd opgestaan, ontbijt en brommer pakken, dit jaar met de groene mv met de R motor, met de volgende setup:
R motor drie versn. voet, met lange drie
tandwielverhouding 13-34
BBM cylinder met aangepaste uitlaatpoort en proma expansiepijp
compressieverhouding 1:14
dellorto 19 mm carb
was benieuwd hoe die het zou gaan doen, toon was met ze tomos 5 bak met 60 cc R cylinder met 15 mm carb en HD kopje
jeroen met mv met bami 4 takt blok 70 cc vierbak
anita/ester met ze tweeen op VZ met vierbak 60 cc R cylinder 15 mm carb
rudi met me restauratie projekt, 57 cc 15 mm carb en potje
Jelle met M 50, 17 mm amal
peter met tomos 5 bak, uitgeveilde ATX cylinder en gaar opgestelde zundapp verstelbare 17 carb
en familie puch reed met de rode mv van swa, 60 cc 15 mm, mathias met de M50, moeders met de mv driebak, en steff, die reed met de monza 4C..
in de ochtendgloren..
peter z'n constructie, compleet met kitspuitmond
bij het huisje, warmdraaien en de lucht vervuilen
me restauratieprojekt, enigsinds gemodificeerd..
en de rit begon, het dorp uit het platteland op, bij de eerste klim moest peter al ze tank bijvullen met ... tweetakt olie die liep wat te schraal zei ie, de tweetakt aroma's waren niet van de lucht zeg maar, overal waar we reden lieten we een grote blauwe wolk achter
stukje verder was even de weg opgebroken, en dat storten ze hier vol met rots grind, na een paar honderd meter crossen door deze zooi hoop je toch wel dat alles heel blijft, toen volgde er weer asfalt eindelijk...
hierna zijn de koplopers even gestopt om te wachten, gevreesd werd al voor een valpartij, en dat klopte ok, met lichte schade die hier werd gerepareerd
de gebroken koppelingshendel werd verwisseld met de voorrem hendel..
me gereedschapstasje komt ook weer van pas..
hierna vervolgde de reis het bos in, niet echt een asfaltweg zegmaar, aan het begin van het bos in elk geval de lucht goed blauw gezet
onderweg..
de R motor deed het in elk geval geweldig, had genoeg koppel om overal de hellingen op te komen zonder moeite..
de rit ging buitengewoon goed, lekker scheuren overal, weer was erg goed en we hebben het lot zwaar getart dit jaar aangezien hier erg veel doorn bosjes groeien overal, twee jaar geleden in Wirzfield hebben we daar met zo'n 7 lekke banden goed last van gehad, inclusief het winterse natte weer...
even de weg zoeken..
en weer verder tot we bij de bekende stuwdam kwamen, net zoals twee jaar geleden..
en met ze allen op naar het cafe..
vanaf het terras uitzicht op het ouwe ijzer..
aan tafel lekker belgisch bier genuttigd en wat gegeten..
na een tijdje weer op weg gegaan, het was intussen aardig warm geworden, het vertrek werd echter verstoord door een lekke band....
dus dat werd sleutelen, maar met wat samenwerking was dit zo gerepareerd en we konden weer op weg...
de rest van de rit was plezierig en na aankomst in het huis werd het terras aan de achterkant volgezet, daar scheen de zon nog lekker..
ester in het zonnetje..
ik in de zon.. intussen tot "senator" benoemd door de belgen..
zal wel iets met mijn auto te maken hebben denk ik..
ik ben intussen nog gaan sleutelen aan Barrel, de carburatie problemen had ik nog niet kunnen oplossen thuis dus maar wat zooi meegenomen en op me gemak gaan sleutelen, het verlagen van het vlotternivo bleek gelukkig goed te werken, stationair was weer goed en hij verzoop niet meer...
tijd voor een avond ritje dus.
peter, jelle, toon en ik gingen nog een rit van zo'n 25 km doen, lekker karren door de avonduren en zon, supergaaf en het ging ook hard... en ook hier weer even op de kaart kijken..
stukje verder weer even kaartlezen.. echter peter bij het opstappen bleef met een lus van ze broek achter ze remhendel haken en hij lazerde dus half over mij heen ...... maar eventjes een peuk roken was een goed idee daarna...
verder rijdend volgde er nog een aantal zeer leuke kilometers, afdalingen die ook erg hard gingen... echter Barrel deed het niet naar me zin, ging wel hard maar had niks meer aan de 5e versnelling, en dat is al een tijdje zo helaas..
terug bij het huisje nog een foto van het ouwe ijzer in ruste
toen ging het over in eten, tafel gedekt en jelle en peter verzorgden weer een prima avondmaal..
en uiteraard weer gezelligheid daarna, uiteraard met koffie en Hellevoets Bakkie
ook Jelle had net zoals vorig jaar weer een T shirt aan met een sterke uitspraak..
en de avond vorderd met gezelligheid...
en nog meer...
en zo volgde de avond, tot in de late uurtjes tot er weer geslapen werd...
volgende morgen, zondag dus.. begon de dag na het ontbijt weer met champagne... wat zo'n ochtend heel erg leuk maakt..
meneer Barrel en toon ze Ragijzer lekker knus tegen elkaar..
en weer onderweg, iets kortere rit vandaag, ook weer superweer.
dit keer met meneer Barrel gaan rijden, maar de prestatie viel tegen, er moet toch meer aan hand zijn aangezien ik vorig jaar het ding gewoon door naar ze 5 kon schakelen en nu zakt ie af.... dat zuigt...
anyway de rit ging verder gewoon goed, klein mankement aan de monza 4C ..
nog een cafe meegepikt en lekker in de zon nog een jupiler gepakt waarna er nog een korte rit volgde en we weer bij het huis kwamen..
familie Puch had weer een hele partij pannekoeken verzorgt voor iedereen dus we hebben ons flink vol zitten vreten ervan
ow ja, peter ze tweetakt smering, hij zette toch regelmatig de straten blauw met ze tomos
en helaas, het opruimen begon omdat het weekend ten einde was, zo rond half zeven vertrokken en naar huis gereden....
onderweg kreeg ik nog ff een belevenis die ik niet meer zo snel vergeet, vrachtwagen naast me die even een klapband kreeg.. ging via het staal van me auto door merg en been.
paar uur later veilig weer thuis, super weekend gehad en complimenten aan de organisatie
volgend jaar zeker weer..
Einstein zei: god dobbelt niet met het heelal..
professor prolab zegt: uiteindelijk is het toch allemaal bagger...
en BBM power rules..
professor prolab zegt: uiteindelijk is het toch allemaal bagger...
en BBM power rules..
- Puchdriver01
- PTCV
- Berichten: 2017
- Lid geworden op: 18 Mar 2005, 16:36
- Locatie: Hoeselt (Hern), Belgie.
- Contact:
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten