Puch tankje ( leuk prijsje )

Veel leden houden dagelijks Marktplaats etc. in de gaten
Koopjes, opmerkelijke zaken, handel-tips!
Een babbeltje daarover is toegestaan.
Bericht
Auteur
Jos
Puch&Tomos Oldtimer
Leeftijd: 72

Puch tankje ( leuk prijsje )

#1 Berichtdoor Jos » 13 Okt 2025, 09:30

Margenta Puch MV Benzinetank Nieuw - Oude Voorraad
Bieden
https://link.marktplaats.nl/m2321687122 ... ialbuttons

MarkN
Puch&Tomos Oldtimer

Re: Puch tankje ( leuk prijsje )

#2 Berichtdoor MarkN » 13 Okt 2025, 14:44

In geen 850 jaar, daar kom je een hele Puch van met kenteken, wat een malloot....
Hoe hard je rijd hangt af van je rechterhand, hoe hard die kan is een heel ander dingetje :D

-Wolf-
Puch&Tomos Oldtimer
Leeftijd: 107

#3 Berichtdoor -Wolf- » 15 Okt 2025, 21:37

Ik heb laatst voor precies dat bedrag een leuke werkende VS met kenteken gekocht.
Fred58t schreef:Komt goed.

Auke Gerrits
Puch&Tomos Oldtimer

#4 Berichtdoor Auke Gerrits » 18 Okt 2025, 21:06

MarkN schreef:In geen 850 jaar, daar kom je een hele Puch van met kenteken, wat een malloot....

Tja je kan het altijd vragen he. Wat zou redelijk zijn?

Jos
Puch&Tomos Oldtimer
Leeftijd: 72

#5 Berichtdoor Jos » 18 Okt 2025, 22:55

Kan nog wat erger :D
YAMAHA fs 1 378 model 1973 Popsicle paars
€ 1.500,00
https://link.marktplaats.nl/m2322920390 ... ialbuttons

Auke Gerrits
Puch&Tomos Oldtimer

#6 Berichtdoor Auke Gerrits » 21 Okt 2025, 18:03

Ik denk dat het wel zo is dat originele lak booming is in gevallen van oldtimers waar er gewoon nog teveel van zijn. Er volgens mij teveel van puch en tomos, en van dat alles is het overgrote deel al een keer overgespoten. Dus dit tankje is vrij uniek, dat wel.

Ik zelf koop geen kaal gehaalde projecten meer, tenzij het om iets zeldzaams gaat. Ga alleen nog voor originele lak. Een puch slecht gespoten en/of in een fantasiekleur is in mijn ogen niet veel waard. En voor fantasiekleuren/specials geldt voor mij helemaal; het kan nog zo goed gedaan zijn, ik wil het niet hebben.

Ik heb de indruk dat meer mensen zo denken. Het is naar mijn idee daarom niet vreemd dat het zo kan verkeren dat een compleet project minder waardevol is dan een nos tank. Neemt niet weg dat ik dit absurd veel geld vind voor een bromfiets tankje.

MarkN
Puch&Tomos Oldtimer

#7 Berichtdoor MarkN » 22 Okt 2025, 11:17

Wat redelijk is is wat jij er gevoelsmatig voor over hebt en wat je voor jezelf verantwoord vind.

Stel je bezit een Puch in exact dezelfde originele kleur en je hebt een tank nodig dan zal je denk ik eerder genegen zijn om meer te betalen dan de prijs van een nieuwe tank die op moment zo rond de 250 euro ligt.

Een voor mijzelf nog te verantwoorden prijs zou ergens tussen de 325 en 375 euro liggen, alles daarboven krijg/heb ik er zelf een heel slecht gevoel bij mede omdat de prijs van een nw tank plus werk om hem in de kleur te spuiten die prijs niet zal overstijgen en ik dus niet koste wat kost een 100% origineel exemplaar zou hoeven.

Overigens is de advertentie gereserveerd dus blijkbaar is er een overeenstemming, voor welk bedrag dat is zullen we denk ik nooit weten......
Hoe hard je rijd hangt af van je rechterhand, hoe hard die kan is een heel ander dingetje :D

Auke Gerrits
Puch&Tomos Oldtimer

#8 Berichtdoor Auke Gerrits » 22 Okt 2025, 15:17

Ja 375 had ik ook nog redelijk gevonden. Maar dat zou ik er ook (nu) niet voor over hebben.

Misschien over 10 jaar wel. Maar dat betwijfel ik ook. Wel verkies ik zo'n nos tank met eventueel minimale lichte schade boven een nieuw gerestaureerd exemplaar.

Terug naar “[Beursplein] Op Marktplaats Gespot!”