Herfstrit Bergsche PTCV 2006
- Puchgirlie
- PTF Crew
Herfstrit Bergsche PTCV 2006
Het was gezellig druk. In Bergen Op Zoom was er al een mannetje of 15, waaronder een grote Roosendaal opkomst van Krekker en Rap en nog wat vrienden. De Bergsche organisatie van 4 man, ik dacht dat we meer leden hadden mja....en dan ik, Ramon, Gizmo, CS en Swiffmeister die 2 kwamen met de aanhanger. Via Moerstraten, Steenbergen en Oud Gastel naar Oudenbosch gereden, alwaar er na een kwartiertje 8 man van de PTCV aankwamen waaronder Peter Staal, Saskia, Rudi Kennes, DS, Puchdriver en zijn vader en nog een paar die ik niet kende.
In Oudenbosch brak ook het onheil los, want mijn Tomos gaf geen kick meer. Peter erna gekeken maar kon niks vinden. 500 meter heeft hij nog gereden en toen was het tabee. Heb tot de lunch stop aangehangen en daar de Tomos op slot gezet met Swiff zijn slot want de mijne was het sleuteltje afgebroken zaterdag. Bij Gizmo achterop naar Bergen Op Zoom, waar de aanhanger van CS stond, hun brommers achterop, terug gereden naar Bosschenhoofd, Tomos opgeladen, terug gereden naar Hoogerheide, Tomos afgeladen en in de schuur gezet. Grumble :moppr::moppr:
Maar een goede en jonge opkomst heel tof, ook wat meiden op Tomos. Foto`s komen wel.
In Oudenbosch brak ook het onheil los, want mijn Tomos gaf geen kick meer. Peter erna gekeken maar kon niks vinden. 500 meter heeft hij nog gereden en toen was het tabee. Heb tot de lunch stop aangehangen en daar de Tomos op slot gezet met Swiff zijn slot want de mijne was het sleuteltje afgebroken zaterdag. Bij Gizmo achterop naar Bergen Op Zoom, waar de aanhanger van CS stond, hun brommers achterop, terug gereden naar Bosschenhoofd, Tomos opgeladen, terug gereden naar Hoogerheide, Tomos afgeladen en in de schuur gezet. Grumble :moppr::moppr:
Maar een goede en jonge opkomst heel tof, ook wat meiden op Tomos. Foto`s komen wel.
Puch&Tomos lover since 1999!
- Puchgirlie
- PTF Crew
Zelfs een Tomos heeft wel eens een griepje helaas, maar met goede zorg rijdt ie weer snel als vanouds.
Open een topicje in techniek tzt, dan kunnen we meedenken eventueel, hij/zij (is ut een mannetje of een vrouwtje btw?).. moet snel weer genezen zijn! ( Goed onder de wol ook en een glaasje warme olie doet wonderen )
Open een topicje in techniek tzt, dan kunnen we meedenken eventueel, hij/zij (is ut een mannetje of een vrouwtje btw?).. moet snel weer genezen zijn! ( Goed onder de wol ook en een glaasje warme olie doet wonderen )
Oh, ja, als je brommer het niet doet en je krijgt 'm niet aan de praat....... Hell..Ik kon wel janken van ellende
[size=8.0E+1]MS50L ('57) -- 4L ('74)
[/size]
[size=8.0E+1]Long may you run, Long may you run/Although these changes have come/With your chrome heart shinin' in the sun/Long may you run
[/size]
[/size]
[size=8.0E+1]Long may you run, Long may you run/Although these changes have come/With your chrome heart shinin' in the sun/Long may you run
[/size]
- Puchgirlie
- PTF Crew
Maar dit is toch ontopic, het gebeurde toch tijdens de rit? Zo niet, dan wissen ze het maar.
[size=8.0E+1]MOD: nee - zo werkt het niet - er zijn regels die nageleefd moeten worden op het forum. maar het is idd tijdens de rit en daarom niet echt offtopic. Of het het topic leesbaarder maakt is een ander verhaal, en daar doelt PG op denk ik.[/size]
[size=8.0E+1]MOD: nee - zo werkt het niet - er zijn regels die nageleefd moeten worden op het forum. maar het is idd tijdens de rit en daarom niet echt offtopic. Of het het topic leesbaarder maakt is een ander verhaal, en daar doelt PG op denk ik.[/size]
[size=8.0E+1]MS50L ('57) -- 4L ('74)
[/size]
[/size]
[/size]
[/size]
-
- Puch&Tomos Oldtimer
- Leeftijd: 35
Nou ik vond het een erg leuke en gezellige rondrit.. Heb me prima vermaakt was leuk trouwens.. we waren nog trug gereden naar het begin punt toen hebben colin(zundappgast) en ikke met dsje nog even zitten crossen op de hei daar in de bossen.. was egt vet.. Reken maar dat ik er volgende keer zeker weer bij ben Jammer trouwens puchgirlie dat je tomos kappot is gegaan, maar ik zeg ut kijk eens naar je bobine en condensator.. Omdat de vonk niet direkt reageerde toen we de brommer deden aantrappen.. En het is denk ik ook geen benzine probleem..(bougie was nat zat) Maarja.. succes ermee
groetjes senne(rap)
groetjes senne(rap)
- SwiffMeister
- Moderator
Op al het onheil na was dit een zeer geslaagde dag.
Ik was zelf na een km of 5 mijn koppeling half kwijt, en na nog 5 km deed die helemaal niks meer, dus ongeveer de hele rit zonder koppeling moeten rijden...
Verder heel wat mooie brommers gezien.
Vooral die bruine DS vond ik echt super cool (wist niet dat de eigenaar hier ook lid was ) En die donker groene VS vond ik ook wel heeel erg gaaf (wist ook niet dat dat een vehikel van Krekker (een ander lid blijkbaar) was).
Verders viel het me op dat er toch nogal wat Tomossen waren. En dat er best nog wel wat dames meereden en das altijd een pluspunt
Ook heeft mijn brommer nog nooit zo hard gereden: We deden over Alphen - Bergen op Zoom een uurtje, en dat was inclusief tussenstop bij een tank station, een file en een totale omleiding want het was blijkbaar nodig de komplete A58 af te sluiten...
Ik was zelf na een km of 5 mijn koppeling half kwijt, en na nog 5 km deed die helemaal niks meer, dus ongeveer de hele rit zonder koppeling moeten rijden...
Verder heel wat mooie brommers gezien.
Vooral die bruine DS vond ik echt super cool (wist niet dat de eigenaar hier ook lid was ) En die donker groene VS vond ik ook wel heeel erg gaaf (wist ook niet dat dat een vehikel van Krekker (een ander lid blijkbaar) was).
Verders viel het me op dat er toch nogal wat Tomossen waren. En dat er best nog wel wat dames meereden en das altijd een pluspunt
Ook heeft mijn brommer nog nooit zo hard gereden: We deden over Alphen - Bergen op Zoom een uurtje, en dat was inclusief tussenstop bij een tank station, een file en een totale omleiding want het was blijkbaar nodig de komplete A58 af te sluiten...
Ervaringen uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst...
- Crowdsurfer
- Puch&Tomos Oldtimer
errug lachu ja!
*tring*
(gizmo aan de lijn met swiff)
Giz>schiet es op! de rit vertrekt om half 12
Sw> we kome der aan!
*kijkt op de kmteller van CS zen mondeo*
Sw> met een gangetje van 140 km/h
Een echte man verdwaald nooit - Hij ontdekt hooguit andere bestemmingen...
-Neutiquam erro-
- SwiffMeister
- Moderator
Feitelijk ging het anders:
*Tring*
Giz: "Hallo?"
Ik: "Met uw geweten..."
Giz: "Dag geweten, waar blijft u?"
Ik: "We zijn er zo, tis nog een km of 15"
Giz: "Rijdt door dan!"
Ik: "Doen we toch?!" na een blik op de km-teller "Ehm, we rijden 140 en mogen hier 80..."
Giz: "Doe rustig dan!"
*Tring*
Giz: "Hallo?"
Ik: "Met uw geweten..."
Giz: "Dag geweten, waar blijft u?"
Ik: "We zijn er zo, tis nog een km of 15"
Giz: "Rijdt door dan!"
Ik: "Doen we toch?!" na een blik op de km-teller "Ehm, we rijden 140 en mogen hier 80..."
Giz: "Doe rustig dan!"
Ervaringen uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst...
- Crowdsurfer
- Puch&Tomos Oldtimer
- SwiffMeister
- Moderator
- Kevin
- Puch&Tomos Oldtimer
Ik ben die van die groene vs inderdaad, Rap had zn ds'je hier ook nooit laten zien bedenk ik me nu ook opeens.
Maar iedergeval de rit was lache , altijd leuk met zo'n groep. Jammer van de tomos van PG en dat de groep zich opsplitste op een gegeven moment.
En over dat doorrijden met die aanhangwagen, ik zweer je dat er bij dat paviljoen in die bocht een wiel loskwam .
Maar iedergeval de rit was lache , altijd leuk met zo'n groep. Jammer van de tomos van PG en dat de groep zich opsplitste op een gegeven moment.
En over dat doorrijden met die aanhangwagen, ik zweer je dat er bij dat paviljoen in die bocht een wiel loskwam .
- Crowdsurfer
- Puch&Tomos Oldtimer
- SwiffMeister
- Moderator
- Puchgirlie
- PTF Crew
- Puchgirlie
- PTF Crew
Hier de eerste plaatjes:
De herrezen VS van Crowdsurfer
Tomos van Swiffmeister en Grand Prix van Ramon
Mijn overleden Tomos, de rode Tomos is van Chelize en de grijze DS van Rap
Een betere foto van Rap zijn DS
Ramon, Crowdsurfer, Swiff, Gizmo en blij lachend Daisy (ook een van de Tomos meiden)
De herrezen VS van Crowdsurfer
Tomos van Swiffmeister en Grand Prix van Ramon
Mijn overleden Tomos, de rode Tomos is van Chelize en de grijze DS van Rap
Een betere foto van Rap zijn DS
Ramon, Crowdsurfer, Swiff, Gizmo en blij lachend Daisy (ook een van de Tomos meiden)
offtopic:
Ik denk het volgende; je staat stil tijdens een rit; brommer krijgt benzine, geen vuile sproeier, brommer vonkt en toch niet lopen. Waarschijnlijk als je nu naar je brommer loopt en aantrapt loopt ie weer.
Dus is je spoel kapot.
Als je nu de bougiekap eraf haalt en de bougiekabel zo'n 6mm van het blok afhoud, moet je een goede regelmatige vonk kunnen trekken. zoniet dan is zeker je spoel kapot.
Ik had in dat geval een compleet nieuwe ontsteking gekocht bij ruud Schuitenmaker in Blokker. Heb je gelijk nieuwe punten, condensator, lichtspoel. (is goedkoper dan de delen loskopen)
Ik denk het volgende; je staat stil tijdens een rit; brommer krijgt benzine, geen vuile sproeier, brommer vonkt en toch niet lopen. Waarschijnlijk als je nu naar je brommer loopt en aantrapt loopt ie weer.
Dus is je spoel kapot.
Als je nu de bougiekap eraf haalt en de bougiekabel zo'n 6mm van het blok afhoud, moet je een goede regelmatige vonk kunnen trekken. zoniet dan is zeker je spoel kapot.
Ik had in dat geval een compleet nieuwe ontsteking gekocht bij ruud Schuitenmaker in Blokker. Heb je gelijk nieuwe punten, condensator, lichtspoel. (is goedkoper dan de delen loskopen)
- SwiffMeister
- Moderator
- Crowdsurfer
- Puch&Tomos Oldtimer
ik denk een kapotte voetpakking
Laatst gewijzigd door Crowdsurfer op 30 Okt 2006, 15:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Een echte man verdwaald nooit - Hij ontdekt hooguit andere bestemmingen...
-Neutiquam erro-
- Puchgirlie
- PTF Crew
Jeevee schreef:Al enig idee?
Ja ik heb een idee. Heb de carburateur schoongemaakt, daar zat niks raars aan. Het idee dat mijn vlotter niet goed was, klopt ook niet, die doet het gewoon.
Ik heb de ontsteking nagelopen, zover dat kon, heb geen vliegwieltrekker. Maar daar ook niks vreemds, geen verbrande of beschadigde onderdelen.
Vervolgens trek ik de cilinder eraf, wat zie ik? Een heel erg verkoolde zuiger, 2 verschillende zuigerveren en een zwaar verrotte voetpakking. Bovendien was mijn bougie "te koud". Ik heb nu een B6 gekocht, wat er eerst inzat was een B5. Ik had ook nog een nieuwe voetpakking liggen dus das ook geen probleem. Bij de brommerhandel mijn cilinder laten zien en het verschillende zuigerveren probleem. Ik heb dus een veer maat BL gekregen, met een randje uit de veer. Hoera! Een nieuwe veer. Ik passen, is ie te groot...hij sluit niet goed aan en ook als ik m pas in de cilinder sluit hij ook niet. Hij komt er iets overheen. Maat zuigerveer 38 mm, maat zuiger 37.97 mm. Argh Die andere zuigerveer moest besteld worden dat is een maatje B1.
- Puchdriver01
- PTCV
hier mijn fotos
ik von het wel een gezellige rit ik heb weer wat forum leden in het egt kunne zien en spreken, aleen was het een beetje koud en had ik barstende hooftpijn:-(
ik moet volgende keer toch maar eens wat extra kledij aantrekken as het zo winderig weer is
ik von het wel een gezellige rit ik heb weer wat forum leden in het egt kunne zien en spreken, aleen was het een beetje koud en had ik barstende hooftpijn:-(
ik moet volgende keer toch maar eens wat extra kledij aantrekken as het zo winderig weer is
Prolab schreef:Ontwerp is goed, maar de fout is dat Tomos het heeft gemaakt..
- Puchdriver01
- PTCV
- Puchgirlie
- PTF Crew
Op deze link kun je heel veel leuke foto`s bekijken van de rit
http://82.161.167.141/mywhoosh/ptcv/main.cfm?pid=124&lid=1
http://82.161.167.141/mywhoosh/ptcv/main.cfm?pid=124&lid=1
- Crowdsurfer
- Puch&Tomos Oldtimer
- Crowdsurfer
- Puch&Tomos Oldtimer
- Crowdsurfer
- Puch&Tomos Oldtimer
- SwiffMeister
- Moderator
- Crowdsurfer
- Puch&Tomos Oldtimer
dat weet ik, crowd, alleen om misverstanden te voorkomen, stel dat ze komt kijken en dat leest, de een is gevleid de ander woest, je weet het niet hoe men zoiets opvat.ik bedoelde het trouwens niet beledigend
Maar deze topic is toch afterparty
ja das waar. dat staat offtopic toe vindt ik ook logischerwijs - bedoel anders is het geen party.
maar.. het is ook weer geen party als men over wat anders gaat praten bijv tussen 2 peepz, dan moeten de anderen er weer overheen scrollen en raken de "flow" kwijt misschien.
dus well offtopic maar niet te.. bijv 1x en dan nog een reactie ofzo en dan stoppen en weer naar het topic verhaal terugkeren, denk dat dat de manier is.