Kauwe Klauwe 2019
- earlymb
- Puch&Tomos Oldtimer
- Berichten: 796
- Leeftijd: 43
- Lid geworden op: 28 Okt 2016, 14:06
- Locatie: Den Haag
Kauwe Klauwe 2019
De Kauwe Klauwe 2019 is op 26 & 27 januari 2019! Het verzamelpunt wordt nog nader bekend gemaakt maar mogelijk is het weer terug op de Boulevard.
Omdat het Eco-Fascisme onder leiding van de Groene Khmer ook in Den Haag aan de macht is gekomen staat het voortbestaan van dit evenement in de huidige vorm op het spel. Er is daarom een actie i.s.m. het blad Bromfiets, Triboron en Ecomaxx opgezet om de gemeente Den Haag te laten zien dat schoner rijden door ons cultuurgoed mogelijk is:
Bron: https://www.facebook.com/dhpkahweklahwe ... =3&theater
Een prima initiatief lijkt mij!
In elk geval hoop ik weer op een mooie meeting en ritje.
Omdat het Eco-Fascisme onder leiding van de Groene Khmer ook in Den Haag aan de macht is gekomen staat het voortbestaan van dit evenement in de huidige vorm op het spel. Er is daarom een actie i.s.m. het blad Bromfiets, Triboron en Ecomaxx opgezet om de gemeente Den Haag te laten zien dat schoner rijden door ons cultuurgoed mogelijk is:
Bron: https://www.facebook.com/dhpkahweklahwe ... =3&theater
Een prima initiatief lijkt mij!
In elk geval hoop ik weer op een mooie meeting en ritje.
Mvg,
David
1956 MS50L
1962 VS50L
1969 MS50V
1974 MV50
David
1956 MS50L
1962 VS50L
1969 MS50V
1974 MV50
- earlymb
- Puch&Tomos Oldtimer
- Berichten: 796
- Leeftijd: 43
- Lid geworden op: 28 Okt 2016, 14:06
- Locatie: Den Haag
Re: Kauwe Klauwe 2019
Wat meer informatie over de 'volle tank'-actie:

Verzamelen is op dezelfde locatie als vorig jaar, het Adriaan Maasplein aan het begin van de Strandweg bij het Noordelijke Havenhoofd. Moet ik helemaal omrijden om eerst te gaan tanken...

Verzamelen is op dezelfde locatie als vorig jaar, het Adriaan Maasplein aan het begin van de Strandweg bij het Noordelijke Havenhoofd. Moet ik helemaal omrijden om eerst te gaan tanken...

Mvg,
David
1956 MS50L
1962 VS50L
1969 MS50V
1974 MV50
David
1956 MS50L
1962 VS50L
1969 MS50V
1974 MV50
- earlymb
- Puch&Tomos Oldtimer
- Berichten: 796
- Leeftijd: 43
- Lid geworden op: 28 Okt 2016, 14:06
- Locatie: Den Haag
Re: Kauwe Klauwe 2019
Nog 6 dagen te gaan... Nog meer liefhebbers? 

Mvg,
David
1956 MS50L
1962 VS50L
1969 MS50V
1974 MV50
David
1956 MS50L
1962 VS50L
1969 MS50V
1974 MV50
Re: Kauwe Klauwe 2019
Ik had ook graag gegaan, alleen mijn dochter is altijd jarig dat weekend.
Hoe krijg je het gepland.....

Hoe krijg je het gepland.....
ɐıןɐɹʇsnɐ uı ǝןıɥʍuɐǝɯ
Re: Kauwe Klauwe 2019
Ik had ook graag gegaan, alleen mijn dochter is altijd jarig dat weekend.
Hoe krijg je het gepland.....

Hoe krijg je het gepland.....
ɐıןɐɹʇsnɐ uı ǝןıɥʍuɐǝɯ
- earlymb
- Puch&Tomos Oldtimer
- Berichten: 796
- Leeftijd: 43
- Lid geworden op: 28 Okt 2016, 14:06
- Locatie: Den Haag
Re: Kauwe Klauwe 2019
Bing17 schreef:Ik had ook graag gegaan, alleen mijn dochter is altijd jarig dat weekend.![]()
Hoe krijg je het gepland.....
Daar was je toch echt zelf bij.... hoop ik voor je

Mvg,
David
1956 MS50L
1962 VS50L
1969 MS50V
1974 MV50
David
1956 MS50L
1962 VS50L
1969 MS50V
1974 MV50
- Puchketier
- PUG Goirle
- Berichten: 802
- Leeftijd: 43
- Lid geworden op: 01 Mei 2005, 21:12
- Locatie: Goirle
- Erikpeter
- Puch&Tomos Oldtimer
- Berichten: 1088
- Leeftijd: 65
- Lid geworden op: 07 Jun 2010, 22:15
- Locatie: egmond aan zee
- Contact:
Re: Kauwe Klauwe 2019
ik ga weer brommer rijden
- earlymb
- Puch&Tomos Oldtimer
- Berichten: 796
- Leeftijd: 43
- Lid geworden op: 28 Okt 2016, 14:06
- Locatie: Den Haag
Re: Kauwe Klauwe 2019
Een kleine foto impressie van KK 2019.
Ik was letterlijk de eerste bij het tankstation en heb zelfs nog een uurtje moeten wachten voordat ik kon tanken. Iedereen zat te wachten op die muzikant die als eerst zou tanken met bijbehorende publiciteit, maar uiteindelijk werd duidelijk dat hij niet zou komen dus mocht het gewone volk beginnen. Je kon kiezen tussen Ecomaxx 2takt benzine of gewone Euro 98 met Triburon, beide gratis ter beschikking gesteld door de importeurs.
Ik heb gekozen voor het laatste omdat dit de meest waarschijnlijke optie wordt als ik aan de schone brandstof moet. Qua rijden heb ik nog niet veel verschil gemerkt en waarschijnlijk zijn er een paar tankbeurten nodig voordat de eigenschappen van de Triburon merkbaar worden, maar de (zichtbare) uitstoot en typische lucht waren vrijwel meteen absoluut minder.
Ik schat dat er ongeveer 250 deelnemers waren waarvan de meesten inderdaad de gratis schone brandstof hadden gehaald (je kreeg een groen tanksponsje als bewijs) en tijdens de rit was echt duidelijk merkbaar dat de normale rookpluimen en lucht aanzienlijk minder waren. Slechts een paar mensen reden op gewone mengsmering en naar verluidt waren er ook een paar lichten die wel Ecomaxx getankt hadden maar dachten dat daar alsnog mengsmering bij moest...
Op de Boulevard stond een koude wind en viel er af te toe een beetje motregen, maar uit de wind was het best te doen. Er was desondanks best veel belangstelling van publiek; een TV ploeg van de lokale zender TV West nam interviews af en heeft een Puch die een paar minuten lang vol gas stond te draaien zonder rookpluim uitgebreid staan filmen. In tegenstelling tot de vorige keren werd de korte rit van Boulevard naar het Plein dit keer weer in één grote kolonne gereden en toen werd pas echt duidelijk hoezeer met die moderne brandstoffen rookpluimen en stank een ding van het verleden kunnen maken.
Er is voor van dit evenement best wat aandacht geweest in de lokale media in samenhang met het dreigende algemene verbod op 2taktmotoren en het besef dat er daardoor ook een einde zou komen aan de Puchs in Den Haag is ook bij het gewone publiek doorgedrongen. Uit reacties blijkt dat behoorlijk veel mensen (die verder weinig met onze hobby hebben) wel vinden dat de 'Puch' gewoon bij Den Haag hoort en dat het onzin is om ze te weren, ook al omdat het er al zo weinig zijn. We hebben de publieke opinie dus alvast mee en uit het feit dat er diverse medewerkers van partijen uit de lokale politiek rondliepen denk ik dat we kunnen afleiden dat de zaak nog niet helemaal hopeloos is. Ook de FEHAC zit er bovenop en ik heb nog wel enige hoop dat er voor oldtimer 2takten een uitzondering danwel werkbaar compromis bereikt kan worden. We zullen zien...















Ik was letterlijk de eerste bij het tankstation en heb zelfs nog een uurtje moeten wachten voordat ik kon tanken. Iedereen zat te wachten op die muzikant die als eerst zou tanken met bijbehorende publiciteit, maar uiteindelijk werd duidelijk dat hij niet zou komen dus mocht het gewone volk beginnen. Je kon kiezen tussen Ecomaxx 2takt benzine of gewone Euro 98 met Triburon, beide gratis ter beschikking gesteld door de importeurs.
Ik heb gekozen voor het laatste omdat dit de meest waarschijnlijke optie wordt als ik aan de schone brandstof moet. Qua rijden heb ik nog niet veel verschil gemerkt en waarschijnlijk zijn er een paar tankbeurten nodig voordat de eigenschappen van de Triburon merkbaar worden, maar de (zichtbare) uitstoot en typische lucht waren vrijwel meteen absoluut minder.
Ik schat dat er ongeveer 250 deelnemers waren waarvan de meesten inderdaad de gratis schone brandstof hadden gehaald (je kreeg een groen tanksponsje als bewijs) en tijdens de rit was echt duidelijk merkbaar dat de normale rookpluimen en lucht aanzienlijk minder waren. Slechts een paar mensen reden op gewone mengsmering en naar verluidt waren er ook een paar lichten die wel Ecomaxx getankt hadden maar dachten dat daar alsnog mengsmering bij moest...
Op de Boulevard stond een koude wind en viel er af te toe een beetje motregen, maar uit de wind was het best te doen. Er was desondanks best veel belangstelling van publiek; een TV ploeg van de lokale zender TV West nam interviews af en heeft een Puch die een paar minuten lang vol gas stond te draaien zonder rookpluim uitgebreid staan filmen. In tegenstelling tot de vorige keren werd de korte rit van Boulevard naar het Plein dit keer weer in één grote kolonne gereden en toen werd pas echt duidelijk hoezeer met die moderne brandstoffen rookpluimen en stank een ding van het verleden kunnen maken.
Er is voor van dit evenement best wat aandacht geweest in de lokale media in samenhang met het dreigende algemene verbod op 2taktmotoren en het besef dat er daardoor ook een einde zou komen aan de Puchs in Den Haag is ook bij het gewone publiek doorgedrongen. Uit reacties blijkt dat behoorlijk veel mensen (die verder weinig met onze hobby hebben) wel vinden dat de 'Puch' gewoon bij Den Haag hoort en dat het onzin is om ze te weren, ook al omdat het er al zo weinig zijn. We hebben de publieke opinie dus alvast mee en uit het feit dat er diverse medewerkers van partijen uit de lokale politiek rondliepen denk ik dat we kunnen afleiden dat de zaak nog niet helemaal hopeloos is. Ook de FEHAC zit er bovenop en ik heb nog wel enige hoop dat er voor oldtimer 2takten een uitzondering danwel werkbaar compromis bereikt kan worden. We zullen zien...















Mvg,
David
1956 MS50L
1962 VS50L
1969 MS50V
1974 MV50
David
1956 MS50L
1962 VS50L
1969 MS50V
1974 MV50
- Henk
- P&T Techniek Support
- Berichten: 5786
- Leeftijd: 70
- Lid geworden op: 18 Sep 2005, 08:18
- Locatie: Veenendaal
Re: Kauwe Klauwe 2019
Ja dar viel wel op dat er heel weinigrook en de lekkere luchten er niet waren .
Er zijn rum 250 brommer tankje gevuld hoorden ik van Sjoerd (TRIBORON).
Ik had hem thuis al vol dus alleen even naar de pomp vooreerst praatje.
Op foto 4 sta ik met Cris van de Puchshop.
Wel mooi dat er weer in 1 geheel gereden werd meteen super snemheid gemiddeld 15km/uur
Ja dat spike met z'n kop telkens de krant stond en dan niet op komt dagen is een beetje lullig.
Er zijn rum 250 brommer tankje gevuld hoorden ik van Sjoerd (TRIBORON).
Ik had hem thuis al vol dus alleen even naar de pomp vooreerst praatje.
Op foto 4 sta ik met Cris van de Puchshop.

Wel mooi dat er weer in 1 geheel gereden werd meteen super snemheid gemiddeld 15km/uur

Ja dat spike met z'n kop telkens de krant stond en dan niet op komt dagen is een beetje lullig.
al is een tomos nog zo snel een PUCH komt er ook wel
- SwiffMeister
- Moderator
- Berichten: 9020
- Lid geworden op: 10 Dec 2004, 14:23
- Locatie: Tilburg
- Contact:
Re: Kauwe Klauwe 2019
Ik heb overgeslagen. Mn brommer liep niet lekker genoeg om 200km in een keer te gaan rijden, ik moest schade herstellen aan mn auto en ik heb de helft vh weekend gebruikt om een hoop slaap tekort te compenseren.
Volgend jaar weer een kans
Volgend jaar weer een kans
Ervaringen uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst...
Re: Kauwe Klauwe 2019
Ik denk dat die kans klein is....
Ergens halverwege mei, thuiswedstrijd in wosterhout.
Bij die vervelende mannetjes
Ergens halverwege mei, thuiswedstrijd in wosterhout.
Bij die vervelende mannetjes

ɐıןɐɹʇsnɐ uı ǝןıɥʍuɐǝɯ
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten