Ik was er ook.
's ochtends met Bas en Arian. Na de rondrit thuis geparkeerd en met de kinderen er nog ff langs gegaan. Die wilde het eindresultaat vd kreidler met zijspan weleens zien die opa (mijn vader) mee had gebouwd.
Bij ons in de club (bende v ellende, Goirle) zit iemand die helaas door ziekte niet meer zelf kan rijden. (Op de foto zie je hem op zn rollator zitten, achter het zijspan) ontzettend vervelend want hij doet al zeker 30 jaar aan zo ongeveer alle ritten en evenementen in de buurt mee. Ik vraag me zelfs af of hij sinds zn jeugd ooit weleens geen brommer heeft gehad.
Toen duidelijk werd dat het er waarschijnlijk niet meer van gaat komen dat hij zelf nog ooit zelf brommer kan rijden is er dus een manier gezocht om op een waardige manier toch nog mee te kunnen gaan naar een tourtocht.
Uiteindelijk is bij onze pa in de werkplaats dus deze zijspankreidler geboren. Alles ook zoals het hoort en met zijspan en alles erop en eraan ook goedgekeurd door de RDW.
Dit was de eerste keer dat het zijspan ècht beproefd is. En het werkt fantastisch. En het belangrijkste, het was weer een fantastische dag. Helemaal voor de bakkenist.
Ik heb er zelf nog niet mee gereden, maar ik geloof dat ik binnenkort met mn kinderen een rondje door Goirle moet rijden met dat ding