Dan staan er dus gewoon 5 knorrende brommers met veel te grote uitlaten voor de deur flink gas te geven om kwart voor 9 sochtens... Lekker dan.
Om half 11 hoorde ik onweer naderen, dus keek ik eens naar buiten. Daar waren PuchGirly en Gizmo. Die voor de gelegenheid zun demper maar uit zun monza uitlaat had gesloopt, voor een leuk bij-effect. Daar bleek het onweer dus vandaan te komen

Goed, toen dus maar aangereden en om een uur of 11 kwamen we aan bij cafe/herberg den hemel. Waar het helemaal bezaait was met andere 2taktgekken. De verkoop van onderdelen viel zwaar tegen, er was zelfs geen enkele bak met carbs te vinden, om lekker in te graaien. Nog ff staan praten met een of andere flip die merkte dat wij puch wel een mooi merk vonden. Hij vertelde over zun puch zip. Dat hij een snorfietskenteken had gekregen en daar niet blij mee was. Toen ik vertelde dat me dat weinig kon schelen omdat een zipje, toch maar troep was, kreeg ik de wind van voren. En werd me verteld dat ik geen kwaad woord over puch mocht zeggen omdat hij nog dealer was geweest vroeger en zelfs eens bij de directeur was geweest in graz... Ja hoor, en dan rijdt je op een zip...
Goed, maar wat gaan drinken. En vanaf de statafel maar wat mensen staan kijken. We schrokken wel toen er 2 zund-apen en 3 tomos Atjes aankwamen... Er was inderdaad geen minimumleeftijd voor de voertuigen, dus deze Atjes mochten legaal meerijden... Belachelijk, is wat wij tegen elkaar zeiden.
Na een tijdje kwam ook Vonk aan. En snel daarna CrowdSurfer met zun vriendin. Kort daarna aangereden, dan waren we de eerste, en hoefden we niet tussen 200 rokende brommers/motoren/autos te staan (iedereen start tegelijk zun vehikel). Alles ging goed. Totdat we op weg waren van Esbeek naar Reusel. Mijn brommer had er geen zin meer in, en alle andere brommers en motoren haalden ons daardoor in. Na 2 minuten prullen was het duidelijk. De ontsteking was naar de maan en kon daar terplaatse niet gefixt worden. (Vonk had wel reserve-contact puntjes bij, maar geen vliegwieltrekker

Na 5 minuten kwam mun pa langs gereden, hij reed zo goed als achteraan, zodat hij als ik met stukken zou komen hulp kon bieden. Ik dus op sleeptouw achter zijn DKW terug naar huis. En de rest vd club doorgereden.
Hier thuis snel de kapjes eraf gehaald en de ontsteking bekeken. Ik weet niet wat het precies was, maar nadat mun pa met een schuurpampiertje de contactpuntjes wat had bewerkt deed hij het weer

Na een telefoontje kwamen we erachter dat Puchgirly, Gizmo, Crowdsurfer en Bougievonk in een friethut zaten, op ongeveer een kwartier van mun huis af

Dus daar de rit maar weer aangesloten.
De rit ging verder over de levensgevaarlijke fietspaden en wegen van belgie. (onderweg nog bijna een eenwielige fiets van zun sokken gereden. Die gast kwam ineens een sliert van 30 brommers tegemoet

Daarna weer via Baarle Hertog/Nassau weer terug naar Hilvarenbeek.
Alles ging goed. En rond half 5 ariveerden we weer bij den hemel.
Ik denk dat ik zon 90km gereden zal hebben. Helemaal zeker weet ik het niet, want ik had niet opgeschreven wat mun km-stand was toen we begonnen. Maar deze rit zal ik volgend jaar zeker weer meerijden