Yes heeft dan ook maar één grote hit gehad; owner of a lonely heart. niet bepaald mijn favoriete nummer van yes.. en hoogstand? nah.
beyonce vind ik wel 'n schreeuwlelijk (schreeuwknap..?) maar zoiets als de black eyed peas of nerd zit toch best wel goed in elkaar. ik koop er geen cd's van en zap meestal ook weg als het op tv komt maar toch.. je moet het gewoon zien als een product van deze tijd. ik ben nog blij dat er popartiesten zijn die überhaupt echte instrumenten gebruiken! een act met 'n drumcomputer kan ik vrijwel nooit waarderen..
en in de jaren '70 kwam toch ook de disco op? oppervlakkigheid is niet alleen van deze tijd hoor.
Nee niet echt Yes heeft vrij weinig hits gehad, maar het was ook niet een top40 band.
Maar nerd nu bijv en zeker het ubercommerciele black eyed peas, dat is een soort fabriek geworden, na een hoopvol begin helaas. Vond dat echt een mooie meid vroeger btw, alleen nu is het , nou ja lamaar lol.
allemaal geld makerij en ons kent ons duetjes en decipelartiesten, maar dat is misschien het grootste gedeelte nu.
Disco:kan de disco niet als totaal oppervlakkig qualificeren moet ik je zeggen, heb er veel plezier van gehad, denk ook niet dat het dat stempel verdient.
en hoogstand? nah.
Lol dan moet je - óf terug naar de muziekschool lol, óf nog eens goed luisteren naar de diverse cds (lps), bijv Fragile, Tales from topographic oceans, yessongs, the album, big generator, etc.
Echt wel hoogstand, richting zappa etc, die ook zo complex was alleen dan niet symphonisch.
Of je daar wel of niet van houdt is een tweede natuurlijk, das smaak, maar feitelijk wel waar allemaal.
Ze grenzen qua composities aan bach en beethoven, en zijn (waren) een band die tussen jetthro tull (aqualong, locomotive breath) en genesis(trick of the tail) inzaten qua muziek, ook complexe bands van die tijd.
Owner of an lownely heart is idd een van de zwakste nummers van hen, maar dat was blijkbaar net wat nodig was om de top 40 binnen te komen, de rest was te complex denk ik.
Die band bevatte een aantal groten der popmuziek , jon anderson(later met vangelis) , rick wakeman, trevor horn...
Maar absoluut geen hitband inderdaad, alleen "roundabout" was een hit in '72 en later in de andere bezetting met owner of a lonely heart idd.
enfin maar over smaak valt niet te twisten weten we.
Drumcomputers..(yes gebruikte geen drumcomputers, die bestonden niet in '68)ach ik hoor graag de roland TR 808 nog steeds, ik kan er wel mee leven, zelfs drummers gebruiken drumcomputers tenslotte lol.
neem Alex van halen, of Cesar Zuiderwijk bijv dat is computers galore ook (labyrinth bijv)
en dan heb je t toch wel over top drummers, van mij mag het, zolang het maar niet alleen maar is.